Když vylepšujete svůj traktor nebo vyměňujete jeho pneumatiky, pravděpodobně jste se už ptali sami sebe, jaké pneumatiky by byly nejvhodnější pro vaši práci a způsob, jímž normálně používáte svůj stroj.
Všichni používají své traktory k nejrůznějším činnostem, ale každý zemědělec by stejný traktor provozoval odlišně v závislosti na tom, jakou má farmu, jaké druhy plodin pěstuje a v jaké geografické poloze, jaké vzdálenosti překonává a jaké klima panuje v příslušném regionu.
Přinášíme vám několik tipů, abyste si vybrali nejlepší pneumatiky, které budou nejodolnější, a proto i nákladově nejefektivnější v dlouhodobém horizontu.
Každá farma či zemědělský podnik používá traktory různými způsoby. Někteří obhospodařují pole, která jsou od sebe hodně vzdálená nebo daleko od družstevního podniku, a musejí tak věnovat hodně času jízdám na silnicích, zatímco jiní chovají hospodářská zvířata a jsou velmi aktivní na dvoře svého statku. Další zase tráví většinu času na svých polích.
Kromě vlastností samotného traktoru je výběr správné pneumatiky snadný způsob, jak si přizpůsobit své vozidlo druhu nejčastěji vykonávané práce.
Níže naleznete tři jednoduché případové studie, které ukazují, jak dokáže správný výběr pneumatik zlepšit produktivitu a efektivitu práce:
Pro práci na poli je ideální mít velmi flexibilní pneumatiku, která co nejlépe chrání půdu a současně poskytuje maximální trakci.
Pneumatiky VF mají až o 40 % vyšší nosnost než standardní pneumatiky, a to při stejné rychlosti jízdy a ujeté vzdálenosti. Proto jsou ideální pro tahání těžkých nástrojů na velkých farmách.
To je značná výhoda, která znamená, že už nikdy nebudete mít problémy v důsledku nesprávného tlaku v pneumatikách a už nikdy nebudete muset měnit tlak v pneumatice při přejezdu z jednoho druhu terénu do druhého. Tato revoluce ušetří čas a zaručí komfort zaneprázdněným farmářům, kteří nemusejí vždy znát správný tlak pro jízdu na silnici, v náročném terénu nebo na kypré půdě.
Všeobecně platí, že tlak v pneumatice VF může klesnout na méně než 0,8 baru, zatímco standardní zemědělská pneumatika nesmí být nahuštěna na méně než 1,2 baru.
Co se týče ochrany půdy, jsou pneumatiky VF nepřekonatelné. Díky své funkčnosti při velmi nízkých tlacích omezují utužování půdy, zajišťují rovnoměrnější rozložení tlaku na styčnou plochu a minimalizují prokluz.
Nízký tlak, větší styčná plocha, těžší náklad… Zemědělské pneumatiky VF zaškrtnou všechna políčka jako záruku lepší produktivity. Výsledky testů a ohlasy od uživatelů ukazují, že tato technologie umožňuje obhospodařit za jediný den o více než jeden hektar větší plochu – to je perfektní nárůst sklizně pro zemědělce, kteří chtějí rozšiřovat své provozní činnosti.
Pro ty z vás, kteří se zdráhají investovat do pneumatik, jež jsou o 15 až 20 % dražší než normální pneumatiky, máme argument, který vás přesvědčí: pneumatiky VF spotřebují o 0,7 litru nafty na hektar méně než standardní zemědělské pneumatiky. Pro větší zemědělské podniky to znamená considerable savings značné úspory.
Svůj traktor často používáte na dvoře statku k různým činnostem uvnitř budov a v jejich okolí, ale stejné množství času s ním strávíte také při práci na polích.
Váš traktor je zkrátka ústředním pilířem vašeho zaměstnání a chcete-li mít opravdu všestranné vozidlo, potřebujete pneumatiky, které jsou vhodné pro areál statku stejně jako pro pole.
Bridgestone uvedl na trh novou řadu pneumatik VX-Tractor. Tato řada špičkových, a přesto cenově dostupných pneumatik byla zkonstruována především pro zemědělce, kteří používají své traktory k široké škále činností.
Řada pneumatik VX-Tractor posouvá hranice technologie a provozních vlastností. Tyto pneumatiky jsou vyráběny z nové pryžové směsi, která je mnohem odolnější vůči opotřebení než ostatní modely nabízené na současném trhu. Ve výrobním procesu je navíc část minerálního oleje nahrazena rostlinným olejem, který je ohleduplnější vůči životnímu prostředí.
Nová konstrukce kostry je výsledkem nové technologie, jež umožňuje nahuštění pneumatiky tlakem od 0,6 do 2,4 baru. To znamená, že se pneumatika dokáže přizpůsobit všem druhům použití a současně přepraví ten nejtěžší náklad.
Tento technický pokrok prodlužuje životnost pneumatiky, které tak mohou pracovat déle, uvezou těžší náklad a reprezentují důležitý krok na cestě k udržitelnější budoucnosti pneumatikářského průmyslu.
Naši konstruktéři se nejdříve zaměřili na výkon pneumatiky.
Tato pneumatika dokáže přepravovat velmi těžké náklady a její technická konstrukce založená na nejvyspělejších modelech značky Bridgestone nabízí fenomenální přilnavost za všech podmínek.
Praxe ukázala, že tato pneumatika má mnohem nižší míru prokluzu než její hlavní konkurenti, ať na poli, na silnici, při vysokém tlaku, na kluzkém povrchu, ve svazích, nebo při přepravě těžkého nákladu.
Konstrukce kostry minimalizuje vnitřní namáhání struktury pneumatiky, což umožňuje jízdu vysokými rychlostmi dokonce i s těžkým nákladem a tlakem až 2,4 baru.
Naši inženýři se zaměřili také na prodloužení životnosti této pneumatiky, a to především při pravidelném používání na silnicích.
Pneumatika proto disponuje delšími a širšími bloky, které obsahují až o 20 % více pryže než bloky přímých konkurentů. Pneumatika VX je tak dokonale přizpůsobena požadavkům na provoz s významným podílem silnic.
Větší objem pryže vytváří mnohem větší tloušťku běhounu než u ostatních značek.
Výhodou běhounu je také šest vrstev prémiové pryže, které zvětšují odolnost pneumatiky, minimalizují vliv eroze, oděru a provozu na tvrdých půdách a přispívají k ochraně před potenciálním poškozením a propíchnutím.
Povrch bočnice byl rovněž vyztužen, čímž se ještě více zmenšila náchylnost pneumatiky k poškození ostrými předměty.
Každý aspekt konstrukce je robustnější, aby byla zajištěna vysoká úroveň výkonu v dlouhodobém provozu a odolnost vůči opotřebení.
Tato mimořádně všestranná produktová řada je k dispozici s profilovými čísly 85, 70 a 65 i ve verzích XL v 57 rozměrech s více než 34 různými kombinacemi předních a zadních pneumatik.
Pokud svůj traktor používáte k činnostem na polích jen zřídka, ale potřebujete jej k rozmanitým úkolům, aniž byste si museli dělat starosti s odolností svých pneumatik nebo druhem terénu, v němž se budete pohybovat, měli byste si vybrat lesnické pneumatiky.
Lesnické pneumatiky se skvěle osvědčují na poli a představují řešení s robustnější konstrukcí vyztuženou ocelovými nárazníky, které jim propůjčují ještě větší odolnost. Jejich velmi odolná vícevrstvá textilní struktura je extrémně odolná a nabízí vynikající odolnost vůči propíchnutí.
Například mýcení lesních porostů a skarifikace půdy vyžadují pneumatiky s vynikající trakcí a přilnavostí. Proto musejí bloky dezénu svírat úhel co nejblíže 23°, což je ideální uspořádání z hlediska trakce. Kostra a celková kvalita pneumatiky musí zajistit, aby bočnice dokázaly odolávat provozu v jakémkoli druhu terénu (tvrdá půda, pařezy, větve, ostré kameny...), a dezén musí mít vynikající samočisticí schopnosti, aby si zachoval svou funkčnost.
Tento druh pneumatik s vyztuženou ocelovou strukturou, bloky s velkým objemem pryže, ochrannými patkami a nylonovou kostrou nabízí větší odolnost bočnic vůči proříznutí a nárazům, která je vysoko nad průměrem:
Divize zemědělských pneumatik Bridgestone vám nabízí bezplatnou příručku, která vám podrobně vysvětlí zásadní roli, kterou zemědělské pneumatiky hrají ve vaší produktivitě. Zjistěte více a zvyšte zisky svého zemědělského podniku.
Většina lidí, kteří si přečetli tento článek, si přečetla také některý z následujících článků uvedených podle oblíbenosti:
Tyto webové stránky vás mají pouze informovat o technických a funkčních aspektech zemědělských pneumatik a jejich používání. Nejsou určeny k tomu, abyste si na jejich základě udělali o příslušném problému úsudek nebo přijímali definitivní závěry. Pouze váš specialista na zemědělské pneumatiky dokáže individuálně posoudit technickou stránku a přijmout konečné rozhodnutí.
BRIDGESTONE EUROPE NV/SA
AG department
Da Vincilaan 1,
1930 Zaventem,
België